Kontakt O Nas
Witaj na oficjalnej stronie MGOK!
Mamy nadzieje, że informacje w niej zawarte przybliżą Państwu naszą działalność i zachęcą do korzystania z naszych propozycji aktywnego spędzania czasu wolnego. Miejsko- Gminny Ośrodek Kultury w Płotach istnieje od 1959 roku. Jest placówką upowszechniania kultury, której celem jest pozyskanie i przygotowanie środowiska do aktywnego uczestnictwa w kulturze oraz współtworzenie jej wartości. Dyrektorem placówki jest Pani mgr Anna Buchholc.
Artykuły
Włóczykij w Cedyni29-06-11

W dniach 18 – 19 czerwca 2011 roku Klub Podróżnika – Płotowski Włóczykij postanowił zwiedzić jedno z najstarszych miast w Polsce – Cedynię. Gmina Cedynia to najdalej wysunięty na zachód obszar Polski. Samo miasto położone jest w pobliżu Odry, na skraju Doliny Dolnej Odry i Pojezierza Myśliborskiego. Na Ziemi Cedyńskiej występują liczne wzgórza morenowe. Po jednym takim wzgórzu wjeżdża się do Cedyni. Są też strome skarpy Doliny Odrzańskiej, wydmowe równiny i pagórki oraz Polder Cedyński (Żuławy Cedyńskie).

W sobotę zmienna pogoda pozwoliła nam wkroczyć na miejsce dawnego grodziska. Obecnie to wzniesienie górujące nad miastem o rozmiarach ok. 100 m x 120 m. Znajduje się tu metalowy pomnik, składający się z czterech włóczni i miecza, na których przytwierdzone są dwie tarcze z orłem piastowskim i współczesnym. Następnie udaliśmy się na rynek, dość nietypowy, bo pochyły, przy którym znajduje się ratusz – dzisiaj siedziba Urzędu Miejskiego oraz Muzeum Regionalne. Kolejnym punktem naszego zwiedzania był kirkut, czyli cmentarz żydowski oraz znajdująca się obok XIX wieczna wieża widokowa, z której rozciąga się widok na piękny Polder i Karpaty Cedyńskie oraz okolice Cedyni. Odwiedziliśmy także Kościół p.w. Narodzenia Najświętszej Maryi Panny.

Wieczorem udaliśmy się na koncerty w ramach obchodów Dni Cedyni.

Niedzielę rozpoczęliśmy od zwiedzania dawnego klasztoru Cysterek, który znajduje się na europejskiej trasie cystersów. Podczas wojny trzydziestoletniej przebywał tu król Szwecji – Gustaw Adolf. Obecnie w klasztorze znajduje się hotel i restauracja. Następnie wyruszyliśmy na 6 km rajd do Osinowa Dolnego pod Górę Czcibora, gdzie mieliśmy okazję oglądać inscenizację bitwy pod Cedynią, w której walczył Mieszko I i jego brat Czcibór
z Hodonem w 972 r. Podziwialiśmy nie tylko wojów, ale również rzemieślników, sokolników i ludzi, którzy ukazują kulturę życia w średniowieczu.

Zmęczeni, ale pełni wrażeń wróciliśmy do Płot.

Opiekun Klubu

Dorota Wójcik

Serdeczne podziękowania dla Pani Anity Kierejewskiej i Pani Kingi Ochwat za pomoc i opiekę nad młodzieżą podczas wyjazdu składa opiekun Klubu Włóczykija Dorota Wójcik.